понеділок, 10 грудня 2018 р.


Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу
 Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання
                                                       у 2018 – 2019 н.р.

Згідно Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 року № 1099, наказу департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації від 11 вересня 2018 року № 491/0/212-18 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році», проведення ІІ етапу олімпіади з трудового навчання передбачено 15 грудня 2018 року серед учнів 8-х – 11-х класів, за завданнями КЗВО «ДАНО». Другий етап олімпіади буде складатись з двох турів: теоретичного та виконання комплексної роботи.
До участі в ІІ етапі олімпіади допускаються учні, які стали переможцями І етапу.
Теоретичний тур. Учасникам протягом 1 год. необхідно дати відповіді на тестові теоретичні питання та завдання, а також розробити проект комплексної роботи. Максимальна кількість балів за теоретичний тур – 15 балів.
Комплексна робота передбачає виготовлення творчого проекту та його оздоблення, використовуючи інструменти та матеріали.
Критерії оцінювання: технологічність, оригінальність, якість, функціональність, завершеність роботи, правила безпеки.  
На виконання завдання практичного туру відвести 4 години. Максимальна оцінка роботи - 50 балів. Для пошуку та ознайомлення з виробами-аналогами пропонованих завдань, доцільно створити умови для користування учнями інтернет-ресурсами. Якщо це неможливо зробити під час олімпіади, варто подбати про надруковані на папері зразки виробів-аналогів та запропонувати їх учням для ознайомлення.

Для хлопців 9-х класів необхідно підготувати матеріали:
Фанера 3х шарова, 500х500 мм.
Фанера 5ти шарова, 300х300 мм.
Дошка  15х120х300 мм, 2 од.
Брус 40х40х300 мм, 1 од.
Планка 10х30х300 мм, 2 од.
Шурупи, шканти, цвяхи або інші металеві вироби для кріплення та з’єднання деталей.
Клей ПВА.
Інструменти:
1.      Лобзик.
2.      Інструмент для розмітки деревини.
3.      Набір столярного інструменту.

Учням можна дозволити працювати ручним електроінструментом, таким як:
1.      Електролобзик.
2.      Електродриль.
3.      Шурупокрут.


Для хлопців 11х класів – матеріали:
1.      Дошка  20х180х400 мм, 2 од.
2.      Брус 40х40х400 мм, 1 од.
3.      Планка 15х40х400 мм, 2 од.
4.      Планка 10х40х400 мм, 2 од.
5.      Шурупи, шканти Æ8, цвяхи або інші металеві вироби для кріплення та з’єднання деталей.
6.      Клей ПВА.
Інструменти:
1.    Свердло Æ8.
2.    Інструмент для розмітки деревини.
3.    Набір столярного інструменту.
Можна використовувати електролобзик, електродриль, шурупокрут.

Учням необхідно з собою мати креслярські інструменти, спецодяг, довідку-дозвіл на роботу з обладнанням шкільних майстерень та ручним електричним інструментом.

Для виконання комплексної роботи дівчатам 9-х та 11-х класів необхідно створити умови для робіт на ШВЕЙНІЙ МАШИНІ та волого-теплової обробки матеріалів.

Для дівчат 9-х класів – матеріали:
1.                Тканина з натурального батисту розміром  60 х 20 см, еластична стрічка шириною 1 см, довжиною – 30 см,  лоскут тонкого волюменфлізу 20 х 20 см.
2.                Декоративний кант – 70 см.
3.                Додаткові матеріали: лоскути тканин для аплікації, оздоблення, нитки для вишивки та вязання. Усі види оздоблень дівчата виготовляють власноруч.
4.                Набір інструментів: ножиці, голки, нитки, спиці, гачок та ін.
Для дівчат 11-х класів – матеріали:
1.                Лоскут лляної (основної) тканини - 50 х 50 см.
2.                Синтепон 50 х 50 см.
3.                Додаткові матеріали: білий батист для підкладки, шнури,  біла капронова стрічка – 1 м, замочок-блискавка потайна 18-20 см в тон кольору основної тканини, білі нитки для вишивки та в’язання тощо.
4.     Набір інструментів: ножиці, голки, нитки, спиці, гачок та ін.
 Максимальна оцінка роботи 50 балів.
Для роботи в майстерні учням необхідно мати спецодяг, дозвіл на роботи на шкільному обладнанні, креслярський інструмент.

Оргкомітету олімпіади створити безпечні умови для роботи у навчальних майстернях. Членам журі контролювати дотримання учнями правил безпеки під час виконання практичних завдань.

З повагою,
Ковальчук І.М.

Немає коментарів:

Дописати коментар